Vsako motorno vozilo vključuje izpušni sistem. Del tega sistema pa je tudi katalizator. Njegova glavna naloga je prečiščevanje izpušnih plinov. Sredica naprave lahko vsebuje keramično ali pa kovinsko sredico. Nanjo je nanesen tanka plast žlahtnih kovin – iridija, platine, rodija in drugih. Delovanje katalizatorja pa je zlasti odvisno od visokih temperatur. Ravno zato je pozicija naprave v sistemu še toliko bolj pomembna.
Katalizator vključuje notranjo monolitno strukturo. Ta je torej lahko izdelana iz keramike ali pa inoxa. Struktura je sestavljena iz številnih propustnih kanalov. Skozi njih se pretakajo izpušni plini. Takšna sestava omogoča, da v katalizatorju pride do kemične reakcije, posledično pa do odstranitve škodljivih onesnaževalcev.
Delovanje katalizatorja z lambdo sondo
Katalizator deluje skupaj z lambdo sondo. Slednja nadzira količno kisika v izpušnih plinih oziroma optimalno razmerje med zrakom ter gorivom. Katalizatorji imajo z uvedbo vse strožjih direktiv že po 2 lambdi sondi, nekateri pa tudi več. To namreč zagotavlja še dodatni nadzor izpušnih plinov.

Katalizator za najučinkovitejše delovanje potrebuje tudi pravo zmes zraka ter goriva. Samo sestavo izpušnih plinov tudi med vožnjo merimo z lambdo sondo, ki je nameščena takoj za katalizatorjem. Če so v delovanju lambde sonde prisotne kakršne koli nepravilnosti, se katalizator lahko uniči oziroma pokvari.
Življenjska doba katalizatorja
Znano je, da ima katalizator praviloma ravno tolikšno življenjsko dobo kot vozilo, v katero je nameščen. Za pravilno delovanje so ključnega pomena motor, sistem vžiga, sistem goriva in še kaj. Vse omenjeno mora na vozilo delovati popolnoma brezhibno.
Če je v katalizatorju stopljena keramična monolitna struktura, to pomeni, da so presežene količine goriva dosegle njegov substrat. V tem primeru je temperatura v napravi presegla točko taljenja substrata. Posledica je poškodba katalizatorja.
Težave katalizatorja s tesnjenjem
Ena od pogostejših napak pri delovanju katalizatorja je povezana s tesnjenjem. Do težave praviloma pride na mestu, kjer je pritrjena lambda sonda. Če na tem mestu pride do vstopa zraka, se poruši mešanica goriva in zraka. Sonda namreč dobiva nepravilne podatke.
Takšna napaka se lahko odpravi z zamenjavo priključka, lahko pa tudi z varjenjem luknjice. V primeru varjenja je potrebno nujno odstraniti lambd sondo. V nasprotnem primeru se bo zagotovo poškodovala.

Preberite si še naslednji članek: Prednosti EGR ventila
Čeprav je morda EGR ventil med vsemi avto deli skorajda najbolj spregledan, pa ima v resnici zelo pomembno funkcijo.