Danes tako v poslu kot pri resnejšem ukvarjanju z določenim hobijem ne gre brez lastne spletne strani, ki bi storitve, izdelke ali tudi znanje predstavljala širšemu občinstvu oziroma trgu. Izdelava spletne strani se obilajno začne z razmislekom o njeni vsebini in videzu, pomemben prvi korak pa je tudi registracija domene. Pri tem je potrebno izbrati tako primerno ime oziroma koren, kot tudi končnico.
Domena .si kot nacionalna domena
Vsebina, ki jo ponujamo na svoji spletni strani, je lahko geografsko omejena, globalna, po vsebini pa splošna ali tematska – in to se odraža tudi v domenski končnici. Domena .si kaže, da gre za spletno stran, namenjeno uporabnikom iz Slovenije oziroma tistim, ki govorijo slovenski jezik, v katerem so vsebine tudi napisane. Če se želimo mednarodno udejstvovati, pa izberemo generično domensko končnico .com. Marsikdo se odloči tudi za druge generične končnice. Prav tako lahko namesto nacionalne izberemo tudi tematsko končnico. Če domena .si ne pove ničesar o vsebini (o njej priča le koren), lahko z izbiro domene .pub na primer povemo, da je na spletnih straneh predstavljena pivnica.
Glavni dejavnik pri izbiri vsebine je vsekakor geografska/jezikovna izbira, temu pa moramo dodati še zasedenost posameznih domen. Včasih bi nam namreč najbolj prav prišla domena .si, a smo primorani v kompromis – ime s končnico .si je že zasedeno, torej moramo pobrskati po razpoložljivosti domen z istim korenom, a drugo končnico.
Je domena .si za slovenske založnike najbolj priročna?
Če ste usmerjeni na slovenski trg, potem vsekakor, saj lahko s tem naredite tudi veliko za optimizacijo ter s tem za večji obisk na strani. Uporabniki spleta imajo v svojih iskalnikih najpogosteje poskrbljeno, da se prikazujejo zadetki iz njihove države. Prav zato je domena .si pri nas tista, za registracijo katere se najbolj pogosto odločamo. Domen .si je več kot 120.000! Sicer je čas hitrega prirasta novih domen nižji, kot je bil pred desetletjem, a tega ne gre pripisati nizki priljubljenosti, temveč drugemu dejstvu: večina podjetij sedaj že ima .si domeno in stran, torej se dodajajo zgolj tiste, ki so potrebne zaradi novo nastalih podjetij in razširitve dejavnosti (oziroma novih odločitev posameznikov o spletnem udejstvovanju). Glede na to, da je v Sloveniji še vedno zelo veliko podjetij, ki svoje spletne strani nimajo, lahko pričakujemo, da bo domena .si tudi v prihodnje nabirala nove registracije.